AIM onderzoekt voor u wat uw klanten en prospects echt drijft.

Onderzoek naar klanten
De stem van de klant is nog nooit zo luid geweest en de noodzaak om hier iets mee te doen, nog nooit zo groot. AIM helpt u met haar manier van onderzoek om vanuit de behoeften van de klant te kijken. Zo vertellen we u niet alleen wát uw klanten en prospects doen, maar leidt onze manier van doorvragen tot inzicht in waarom ze dat doen. Op die manier komt u te weten wat u moet doen om de binding met de markt – en daarmee uw winstgevendheid – te vergroten.

Onderzoek bij innovatie

Hoe zeker bent u van uw feiten? In hoeverre is uw innovatie relevant voor de markt? Hanteert u de juiste prijs voor uw nieuwe product of dienst?

Voor ieder bedrijf is innovatie het toverwoord als het erom gaat de winst voor de toekomst veilig te stellen. De slagingskans van een nieuw product is op dit moment zeer laag, en het vinden van ‘het beste idee’ moeilijker dan ooit. Tegelijkertijd innoveren veel organisaties nog steeds meer op gevoel dan op messcherp inzicht in de behoeften van de consument.

De sleutel tot succesvol innoveren zit in de relevantie en toegevoegde waarde voor de klant. Met behulp van onderzoek kan AIM u helpen om hier meer inzicht in te krijgen en daar op te sturen. Zodat u in iedere fase van het innovatieproces doordachte keuzes kunt maken en effectiever kunt innoveren.